team leader

Team leader brzmi dla Ciebie obco? Widziałeś gdzieś zapis ,,team lider”, które choć niepoprawne – zaintrygowało Cię? Znalazłeś ofertę pracy na takie stanowisko, ale nie wiesz, na czym właściwie miałoby ona polegać? Czym zajmuje się team leader? Czy to to samo, co manager zespołu? Ile zarabia team leader? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – koniecznie zapoznaj się z poniższym artykułem.

Spis treści:

Potrzebujesz CV?

Zarejestruj się i korzystaj z naszego kreatora CV!

Stwórz CV

Team leader – kto to? Co oznacza leader po polsku?

Team leader to określenie pochodzące z języka angielskiego. W Polsce nadal nie wszyscy wiedzą co właściwie oznacza. Jak się okazuje, jest to bardzo istotne stanowisko. Lider zespołu jest przywódcą grupy. To dzięki niemu praca w firmie idzie sprawnie, a potrzeby pracowników są zaspokajane. Można by powiedzieć, że jest on szefem, kierownikiem i managerem – wszystkie z tych określeń będą po części prawdziwe. Team leader jednak jest nietypowym połączeniem ich wszystkich.

Team leader obowiązki – jakie zadania wykonuje kierownik zespołu?

Podstawowym zadaniem team leadera jest korygowanie i poprawienie kontaktów pomiędzy innymi ludźmi w firmie. Osoba, która została zatrudniona na tym stanowisku, stoi na czele pracowników. Jest ich przedstawicielem i łącznikiem pomiędzy przełożonymi. Posada ta jest niezwykle istotna ze względu na różnice w perspektywach tych dwóch stron. Team manager musi obiektywnie analizować sytuację, biorąc pod uwagę wszystkie zmienne i przesłanki, a następnie przekonywać odpowiednich ludzi do zmiany zdania lub zdecydowania się na kompromis, gdy takie rozwiązanie jest dobre dla firmy.

Team leader to stanowisko, które zwykle można spotkać w dużych firmach. Zobacz, na czym polega praca w korporacji?

team lider

Team leader – lista możliwych obowiązków

Na tym stanowisku będziesz odpowiedzialny za:

  • motywowanie pracowników;
  • określenie celów, do których powinien dążyć zespół;
  • komunikację pomiędzy przełożonymi a pracownikami;
  • zarządzanie pracą ludzi, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty;
  • dopasowywanie zadań do konkretnej osoby lub działu w firmie;
  • dbanie o współpracę w zespole;
  • kontrolowanie postępów;
  • planowanie działań;
  • reprezentowanie zespołu przed przełożonymi lub innymi zespołami. 

W zależności od firmy team lider może mieć także inne zadania. Wspieranie pracowników czy koordynowanie ich pracy to tylko niektóre z nich. Jego działania powinny prowadzić do wzrostu zarówno zadowolenia z pracy zatrudnionych ludzi, jak i do lepszych wyników sprzedażowych lub osiągnięć firmy. 

A czy wiesz, kim jest CEO? Koniecznie to sprawdź!

Team leader praca – jakie cechy charakteryzują dobrego lidera?

Jakie umiejętności będą potrzebne team leaderowi do właściwego wykonywania obowiązków?

  • zdolności organizacyjne – team leader jest odpowiedzialny za działanie pracy zarówno swojej, jak i innych;
  • charyzma – aby odpowiednio kierować tłumem, należy sprawić, by Cię posłuchał;
  • doświadczenie – team leader to nie stanowisko, na które zostajesz zatrudniony z marszu – musisz orientować się w branży lub posiadać wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne;
  • umiejętności interpersonalne, komunikatywność – lider zespołu musi potrafić przekazać swoje myśli i właściwie odczytać odpowiedzi rozmówców;
  • empatia – rozumienie potrzeb pracowników to kolejny krok do sukcesu na stanowisku team leadera;
  • odporność na stres – czas ucieka, a pracodawca chce jak najszybciej zobaczyć rezultaty pracy – nie daj się presji, spokojnie poprowadź zespół do osiągnięcia celu;
  • zdolność do analizowania problemu z różnych perspektyw – musisz umieć znaleźć rozwiązanie, biorąc pod uwagę opinie zarówno przełożonych, jak i pracowników; 
  • asertywność – Twoja praca polega na słuchaniu i szukaniu kompromisów, jeśli zatem widzisz, że jakaś strategia firmy idzie w złą stronę – nie bój się o tym powiedzieć i przedyskutować problemu;
  • pozytywne nastawienie – złość i narzekanie nie spowodują, że ludzie chętniej będą słuchać Twoich rad i poleceń. Zamiast tego pokaż chęć do pracy i motywuj swój zespół.
team leader zarobki

Pamiętaj przy tym, że Twoja funkcja może być mylona z managerem lub szefem. Jako team leader powinieneś przykładać większą wagę do potrzeb pracowników i dbania o odpowiednią atmosferę w firmie.

Zobacz przykładowe CV na stanowisko kierownicze:

Team leader zarobki

Lider zespołu dzięki swojej pracy zwiększa zyski firmy, co sprawia, że sam również może liczyć na atrakcyjne zarobki. Dokładna kwota wypłaty jest zależna od firmy, w której zyskałeś zatrudnienie. W rozwiniętych przedsiębiorstwach możesz liczyć na lepsze wynagrodzenie. W startupach nie będzie to może zbyt wysoka kwota, ale taka praca niesie ze sobą możliwość szybkiej podwyżki i rozwoju. Jeżeli już zdobyłeś zatrudnienie, a Twoja wypłata wciąż jest za mała, możesz ubiegać się o wyższą kwotę już teraz. Wzór podania o podwyżkę w pracy z łatwością znajdziesz w internecie. Jeżeli dopiero rozważasz rozpoczęcie pracy, a sprawa Twojej wypłaty wciąż pozostaje otwarta – możesz spróbować wynegocjować lepszą stawkę. Jeśli jeszcze nie wiesz, jak negocjować podwyżkę i wynagrodzenie – zapoznaj się z artykułem.

team leader obowiązki

Na zarobki wpływa też doświadczenie, które posiadasz, wykształcenie oraz dotychczasowe osiągnięcia. Wielkość miasta także będzie mieć znaczenie. Według portalu wynagrodzenia.pl mediana wypłaty na stanowisku team leadera wynosi 9 000 zł brutto. 

Team leader – jak znaleźć pracę? 

Oferty pracy team leader możesz znaleźć w wielu sektorach. Jest to bowiem osoba odpowiedzialna za organizację pracy – a to potrzebne jest w każdej firmie. Masz szansę dostać tę posadę na dwa sposoby.

  1. Rekrutacja wewnętrzna – jeżeli już jesteś zatrudniony w danej firmie i masz dobry kontakt ze współpracownikami, to istnieje szansa na awans na stanowisko team leadera. Oczywiście musisz przy tym posiadać odpowiednie predyspozycje. Jest to dobre rozwiązanie kiedy w firmie panuje zgoda, a przełożony jest w stanie wyłonić osobę, która nie dość, że zna się na branży, to jeszcze jest szanowana przez współpracowników.
  2. Rekrutacja zewnętrzna – firma, w celu znalezienia nowego team leadera, może ogłosić nabór na to stanowisko. Wtedy posadę uzyskuje osoba, która nie była dotychczas powiązana z firmą. Jest to dobre rozwiązanie gdy w zakładzie pojawiają się konflikty lub jest problem z wybraniem danej osoby spośród aktualnych pracowników. 
lider zespołu

Team leader – CV i list motywacyjny?

Jak w każdym zawodzie – proces rekrutacyjny rozpoczyna się od przesłania CV w odpowiedzi na ofertę pracy. Jeśli nie wiesz jak napisać CV i dopasować je do konkretnej oferty pracy skorzystaj z kreatora CV. Napisz profesjonalne CV bez problemu!

Potrzebujesz CV?

Zarejestruj się i korzystaj z naszego kreatora CV!

Stwórz CV

Jeśli z kolei chcesz się wyróżnić najrozsądniej będzie dodatkowo wysłać list motywacyjny. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – bez trudu znajdziesz sprawdzone sposoby na idealne przedstawienie swojej kandydatury.

Zobacz również:

Praca na akord – jak obliczyć akord?
Lebenslauf, czyli jak napisać CV po niemiecku?
Urlop okolicznościowy śmierć bliskiej osoby
Struktura organizacyjna w firmie – jak może wyglądać hierarchia w firmie?
Bezrobocie – przyczyny, rodzaje i skutki bezrobocia 
Jak wygląda praca w HR?
Umowa zlecenie a umowa o pracę – czym się różni umowa zlecenie od umowy o pracę?
Dlaczego nie mogę znaleźć pracy? Co robić, aby zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie?
Trzynastka, czyli 13 pensja w budżetówce 2022
Zwolnienie dyscyplinarne – za co można zwolnić dyscyplinarnie? Skutki zwolnienia dyscyplinarnego


Joanna Matczak

Specjalistka ds. rekrutacji i konsultantka ds. rozwoju zawodowego, zajmująca się kreowaniem polityki rekrutacyjnej oraz prowadzeniem rekrutacji na stanowiska średniego i niższego szczebla. Wspiera serwis w ramach tworzenia treści dotyczących procesu rekrutacyjnego i profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych.

Dodaj komentarz