oferta pracy

Ogłoszenie o pracę ma bezpośredni wpływ na skuteczność rekrutacji. Aby przyciągnęło do firmy prawdziwe talenty, musi zostać odpowiednio skonstruowane. Prowadzisz własny biznes? A może pracujesz w HR? Bez względu na to, z jakich metod korzystasz – ogłoszenie o pracę to podstawa! Zobacz, jak napisać ofertę pracy, która będzie skuteczna!

Oferta pracy – spis treści:

Potrzebujesz CV?

Zarejestruj się i korzystaj z naszego kreatora CV!

Stwórz CV

Jak napisać ogłoszenie o pracę? 

Oferta o pracę z jednej strony powinna być zwięzła i przejrzysta, a z drugiej musi dostarczać kandydatowi wszystkich niezbędnych informacji. Zbyt krótka treść ogłoszenia może być niewiarygodna z perspektywy wykwalifikowanego pracownika, który ma wysokie oczekiwania względem swojego przyszłego miejsca pracy. 

Dobre ogłoszenie o pracę musi zostać skierowane do odpowiedniej grupy docelowej. Weź pod uwagę fakt, że inne wymagania mają osoby młode, które dopiero wkraczają na rynek pracy, a inne osoby dojrzałe, ceniące stabilizację. Oferta powinna zostać napisana językiem dostosowanym do danej grupy, podkreślającym istotne aspekty z punktu widzenia odbiorcy.

  1. Dla młodych ludzi najbardziej liczą się atrakcyjne wynagrodzenia oraz możliwość zdobycia doświadczenia. To mobilna grupa, która chętnie pracuje w dużym mieście, decyduje się na wyjazdy służbowe i ceni elastyczne godziny pracy.
  2. Dla osób po 30. roku życia ważna jest stabilizacja, stałe godziny pracy i ograniczona liczba wyjazdów.

Nadgodziny – Kodeks pracy: ile płatne są nadgodziny?

Jeśli chcesz znaleźć odpowiedniego pracownika, musisz najpierw zdefiniować jego potrzeby i wskazać atrakcyjne z jego punktu widzenia czynniki zachęcające do pracy. Druga ważna kwestia to aspekty wizualne. Mile widziane są przyciągające wzrok elementy graficzne. Pamiętaj również, że wszelkie błędy stylistyczne, ortograficzne czy interpunkcyjne świadczą o braku profesjonalizmu i od razu skreślają firmę jako potencjalnego pracodawcę.

A więc co musi zawierać ogłoszenie? Jak i gdzie szukać pracy?

Co powinno zawierać ogłoszenie?

  • Tytuł – w tytule należy zawrzeć nazwę stanowiska, którego dotyczy ogłoszenie. Warto również dodać rodzaj branży i nazwę firmy poszukującej pracownika. Pod tytułem zamieść informację, gdzie znajduje się siedziba przedsiębiorstwa.
  • Informacje o firmie – w tym miejscu wystarczy uwzględnić podstawowe kwestie, jak data powstania, pozycja rynkowa, ważne osiągnięcia i perspektywy rozwoju.
  • Informacja o tym, kogo poszukuje firma – w tym miejscu należy wyjaśnić, dlaczego firma poszukuje nowego pracownika.
  • Opis stanowiska – czyli zadania, które będzie musiał wykonywać nowy pracownik. Pamiętaj, że zbyt długa lista obowiązków może odstraszyć potencjalnego kandydata.
  • Opis wymagań – pod opisem obowiązków zwykle umieszcza się opis wymagań. Ważne, aby w tym miejscu przedstawić jak najwięcej szczegółów, ponieważ kandydaci nie mogą się niczego domyślać. Podobnie jak w poprzednim przypadku, tutaj również nie warto przesadzać. Miej również na uwadze fakt, że rzadko trafiają się osoby, które posiadają wszystkie wymienione w ofercie kwalifikacje zawodowe.
  • Mile widziane kwalifikacje – to kompetencje, które nie są obligatoryjne, ale mogą się przydać na oferowanym stanowisku.
  • “Co oferujemy?” – w tym miejscu pokaż kandydatom, co zyska, jeśli zdobędzie zatrudnienie w Twojej firmie. Mogą to być premie, benefity pracownicze np. karta Multisport lub pakiet medyczny LUX MED. Dobre wrażenie na kandydatach robi także proponowane wynagrodzenie lub widełki.
  • Informacja o sposobie rekrutacji – koniecznie zawrzyj informacje o tym, jakie dokumenty należy przesłać (najczęściej jest to CV i list motywacyjny). Dodaj także adnotację, że firma skontaktuje się z wybranymi kandydatami.
  • Informacja o aktualnej klauzuli CV – na samym końcu ogłoszenia o pracę podaj informację o konieczności zamieszczenia w Curriculum Vitae klauzuli ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.

Czego nie może zawierać ogłoszenie rekrutacyjne?

Ogłoszenia rekrutacyjne nie mogą wskazywać konkretnego typu kandydata, którego poszukujesz np. kobiety do 40. roku życia. Na decyzję pracodawcy powinny wpływać kompetencje i umiejętności potencjalnego pracownika, a nie jego wiek czy płeć.

Mówi o tym art. 11 Kodeksu pracy:

„Jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub pośrednia, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony, zatrudnienie w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy – jest niedopuszczalna”.

wzór oferty

Aneks do umowy – jak napisać aneks do umowy o pracę? Aneks do umowy – wzór

Wzór oferty:

SAMODZIELNA/Y KSIĘGOWA/Y

FIRMA XYZ

Miejsce pracy: Warszawa

Od ponad 15 lat obsługujemy klientów zakresie księgowości, kadr i płac oraz kontrolingu. Najważniejsze są dla nas relacje, wzajemny szacunek, jakość, którą oferujemy oraz automatyzacja i ciągłe usprawnianie procesów. 

Stawiamy na ciągły rozwój, dlatego w celu powiększenia naszego zespołu, szukamy osoby na stanowisko samodzielnej/go księgowej/go.

Do Twoich głównych zadań będzie należało:

  • Prowadzenie pełnych ksiąg rachunkowych spółki/spółek (nasze zespoły zajmują się jednym lub maksymalnie sześcioma klientami – w zależności od wielkości i potrzeb danych spółek),
  • zamykanie ksiąg,
  • analiza, weryfikacja i uzgadnianie zapisów na kontach księgowych,
  • weryfikacja dokumentów pod kątem merytorycznym i podatkowym,
  • księgowanie faktur zakupowych (AP) i sprzedażowych (AR), RMK, WNT, WDT, import usług i towarów, gospodarka magazynowa,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych,
  • przygotowywanie raportów dla banków i instytucji zewnętrznych (US, GUS),
  • udział w tworzeniu planów budżetowych,
  • sporządzanie deklaracji podatkowych (CIT, VAT), reprezentowanie spółki przed organami podatkowymi.

Czego od Ciebie oczekujemy?

  • Doświadczenia w pracy na stanowisku Księgowej/go (gdzie byłaś/eś odpowiedzialna/y za kompleksową obsługę danego Klienta/-ów, a nie tylko wycinek księgowości),
  • wykształcenia wyższego ekonomicznego (finanse/rachunkowość itp.),
  • doskonałej znajomości przepisów i zasad podatkowych oraz zagadnień z zakresu rachunkowości,
  • doświadczenia w pracy z systemami ERP,
  • doskonałej umiejętności planowania i organizacji pracy.

Mile widziane:

Znajomość pracy z systemami wspierającymi elektroniczny obieg dokumentów (używamy Saldeo), pracy z Google Workspace, dodatkowe kursy (np. w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce).

Oferujemy Ci:

  • możliwość rozwoju wraz z szybko rozwijającą się firmą z branży IT,
  • udział w rozwoju struktur w księgowości firmy,
  • realny wpływ na kształtowanie procesów finansowych,
  • partnerskie podejście i zdrową atmosferę,
  • dofinansowanie zajęć sportowych,
  • dofinansowanie nauki języków,
  • dofinansowanie szkoleń i kursów,
  • elastyczny czas pracy,
  • dofinansowanie prywatnej opieki medycznej.

CV oraz list motywacyjny należy przesłać na adres mailowy firmaxyz@xyz.com do 30.11.2022. W tytule wiadomości wpisz: Samodzielna/y księgowa/y. Skontaktujemy się z wybranymi kandydatami.

Na dole CV należy umieścić klauzulę o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Firmę XYZ w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.

Jak napisać ogłoszenie wzór – dodatkowe wskazówki

ogłoszenie o pracę

Ważne, aby gotowy wzór ogłoszenia zawierał jak najwięcej szczegółów. Poszukujesz samodzielnej księgowej z doświadczeniem i wykształceniem wyższym? Zaznacz w ofercie, że oczekujesz minimum 2-letniego doświadczenia oraz że poszukujesz pracownika po studiach wyższych na kierunku np. finanse i rachunkowość.

Im więcej szczegółów, tym lepiej dla Ciebie. W ten sposób ograniczysz napływ aplikacji niezgodnych z Twoimi oczekiwaniami, ponieważ kandydaci dobrze zastanowią się przed wysłaniem swojego zgłoszenia.

Gdzie zamieszczać ogłoszenia o pracę?

Mówi się, że dzisiejszy rynek pracy to rynek pracownika, przez co pracodawcy napotykają problemy ze skompletowaniem kadry. Właśnie dlatego tak ważna stała się treść ogłoszenia, jak również oferowane benefity. Jednak przygotowując ofertę, koniecznie zastanów się także, gdzie zamierzasz ją dodać. Oczywiście na pierwszym miejscu są popularne serwisy internetowe:

  • Pracuj.pl
  • Jobs.pl
  • Olx.pl
  • Indeed.com
  • GoWork.pl
  • Jooble.org.

Jak znaleźć pracę? Sprawdź!

Poza tym możesz posiłkować się portalami społecznościowymi i aukcyjnymi. Świetnym pomysłem jest także zamieszczenie ogłoszenia na LinkedIn – jest to serwis zrzeszający pracowników, kandydatów i pracodawców.

Potrzebujesz CV?

Zarejestruj się i korzystaj z naszego kreatora CV!

Stwórz CV

Zajrzyj też do naszych pozostałych artykułów:

Dress code co to – jaki strój do pracy jest odpowiedni?
Team leader – ile zarabia team leader?
Praca dodatkowa – jak dorobić?
Wynagrodzenie zasadnicze – co to jest wynagrodzenie zasadnicze?
Praca w warunkach szkodliwych – jakie zawody są uważane za szkodliwe?
Nagroda jubileuszowa – komu i kiedy przysługuje?
Okres wypowiedzenia – jak się liczy okres wypowiedzenia?
Umowa o pracę – jak wygląda umowa o pracę? Podstawowe zasady
Europass CV
Wzory CV
Porzucenie pracy – jakie są konsekwencje porzucenia pracy?